Finálne stretnutie projektu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs prebehlo viac než úspešne

napísal (počet komentárov: 0)

V rámci online semináru organizovaného Fakultou biotechnológie a potravinárstva v spolupráci s Výskumným centrom AgroBioTech, ktorý sa konal 16. novembra 2021, boli odprezentované všeobecné informácie o projekte implementovanom v 14 európskych krajinách, skúsenosti z jeho priebehu na Slovensku, pohľady spotrebiteľov, ale aj potravinárskych spoločností zapojených do projektu. Posledná časť bola venovaná prezentácii vegánskych jedál navrhnutých spotrebiteľmi a panelovej diskusii s pozvanými účastníkmi projektu – seniormi a zástupcami potravinárskych spoločností o potenciáli spoločnej tvorby so spotrebiteľmi v potravinárskom priemysle, ktorá bola vedená odborníkmi z univerzity. Semináru sa zúčastnilo spolu 43 účastníkov, vrátane seniorov, zástupcov potravinárskych spoločností, zástupcov vedenia univerzity, vedecko-výskumných pracovníkov a študentov, ale aj odborníkov z iných univerzít a stredných škôl a širokej verejnosti.

Poslaním projektu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs bolo riešenie potrieb potenciálne ťažkej a prehliadanej skupiny spotrebiteľov – seniorov nad 65 rokov a prebudiť alebo posilniť tak záujem zainteresovaných strán o túto nemalú skupinu spotrebiteľov a ich špeciálne potreby. V projekte bola aplikovaná inovatívna metodika vyvinutá Varšavskou univerzitou. Workshopy boli navrhnuté cielene na odhaľovanie potrieb starších spotrebiteľov v bezpečnom kontexte s použitím psychologického zapojenia, podnecovania kreativity a zahŕňali aj interakciu s výrobcami potravín, maloobchodnými spoločnosťami a výrobcami obalov a baliarenskými spoločnosťami, ale aj komercializáciu nových produktov. Vďaka spomínaným projektovým aktivitám bolo do júna 2021 uvedených na trh 15 inovatívnych potravinárskych výrobkov vyvinutých potravinárskymi spoločnosťami zapojenými do projektu. K výsledkom projektu patrili aj mnohé užitočné neočakávane nové nápady a návrhy, ktoré predložili spotrebitelia. Projekt priniesol poznatky o dôležitosti úlohy vedcov a potrebe sprostredkovateľov nápadov v procese spolutvorby, ktorí pracovali so spotrebiteľmi a podporovali spoločnosti pri vyvíjaní finálneho produktu. Na záver môžeme konštatovať, že úspešná spolutvorba by mala byť realizovaná ako dlhý proces, pretože kreatívne nápady potrebujú čas na rozkvet.

Všetkým zúčastneným a najmä všetkým zapojeným do projektu srdečne ďakujeme za spoluprácu, pro-aktívny prístup a príjemnú atmosféru počas všetkých online seminárov.

 

Ísť späť