EIT Food Hub: Cieľovou skupinou EIT Food projektu Zapojenie konzumentov do vývoja nového produktu sú adolescenti
02.11.2022Aj v roku 2022 sa Fakulta biotechnológie a potravinárstva a Výskumné centrum AgroBioTech Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre spolu s partnerom – potravinárskou spoločnosťou Pierre Baguette s. r. o., zapojila do aktivity EIT Food RIS Consumer Engagement Labs, ktorej cieľovou skupinou sú adolescenti vo veku 15-19 rokov.
Aj v roku 2022 sa Fakulta biotechnológie a potravinárstva a Výskumné centrum AgroBioTech Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre spolu s partnerom – potravinárskou spoločnosťou Pierre Baguette s. r. o., zapojila do aktivity EIT Food RIS Consumer Engagement Labs, ktorej cieľovou skupinou sú adolescenti vo veku 15-19 rokov.
EIT Food je jednou z najväčších a najefektívnejších iniciatív týkajúcich sa potravín na celom svete. Ako súčasť Európskeho inovačného a technologického inštitútu (EIT) spája EIT Food partnerov z popredných podnikov, univerzít a výskumných centier z celej Európy. Je to transformátor európskeho potravinového systému zameraný na ľudí a inteligentné využívanie zdrojov, ktorý zvyšuje dôveru spotrebiteľov a zlepšuje globálne zdravie. EIT Food RIS Consumer Engagement Labs - Zapojenie konzumentov do vývoja nového produktu je aktivita implementovaná partnermi EIT Food v rokoch 2019 - 2022 a vedená Varšavskou univerzitou. Jedná sa o predkonkurenčné stretnutia zamerané na spoločnú tvorbu, ktoré uskutočňuje relatívne koherentná skupina spotrebiteľov na spoločnom mieste, sú časovo obmedzené a zamerané na vývoj nových návrhov potravinárskych výrobkov.
V roku 2022 projekt zahŕňa pilotnú implementáciu spotrebiteľských laboratórií, ktoré riešia potreby mladých ľudí vo veku 15-19 rokov. Aby bolo možné dôkladne diagnostikovať potreby tejto vekovej skupiny, do procesu spolutvorby sú zapojení starší adolescenti aj dospelí, spolu 27 účastníkov. Štyria facilitátori z Fakulty biotechnológie a potravinárstva a Výskumného centra AgroBioTech vedú kreatívne stretnutia, na ktorých sa zúčastňujú 4 skupiny konzumentov: 2 skupiny mladých 15-19 ročných adolescentov, 1 skupina rodičov vo veku 35-55 rokov, ktorí majú deti vo veku 15-19 rokov a 1 skupina starých rodičov vo veku nad 65 rokov s vnúčatami vo veku 15-19 rokov. Zatiaľ čo dospievajúci sú najlepšími odborníkmi na svoje vlastné potreby a preferencie, ich rodičia a starí rodičia môžu poskytnúť nový pohľad na stravovacie praktiky adolescentov, pretože práve oni sú osoby, ktoré im zvyčajne poskytujú jedlo.
Cieľom stretnutí je navrhnúť inovatívne a zdravé občerstvenie pre dospievajúcich adolescentov. Výrobok by mal byť rastlinného pôvodu a mal by sa predávať ako pochutina, ktoré možno konzumovať bez potreby ďalšieho spracovania. Ďalšie informácie o EIT Food RIS Consumer Engagement Labs sú dostupné na webovej stránke projektu na: https://www.eitfood.eu/projects/ris-consumer-engagement-labs